Administrarea medicamentelor
Administram tratamente injectabile la copii
1. Pe cale orala sub formă de: tablete, capsule, siropuri, suspensii, uleuri, granule etc. Unele pot necesita preparare specifică înainte de adminstrare;
2. Injectabile: Intramuscular permite o acţiune rapidă prin absorbţia în circulaţia sistemică; Intradermic; Subcutanat - produc mult mai puţine leziuni ca cele intramusculare şi au risc mai scăzut; Intravenos permite o abordare rapidă şi un efect imediat; Prin perfuzie endovenoasa (cu si fara inserare de branula);
3. Prin aerosoli (inhalatie sau folosind un nebulizator)
Recoltarea probelor biologice la domiciliu
Recoltare de probe biologice, transportul acestora la unul dintre laboratoarele partenere si returnarea rezultatelor
- Teste de biochimie generala (sange, urina);
- Teste de hematologie;
- Markeri (endocrini, hepatici, tiroidieni, suprarenalieni, tumorali, virali, cardiaci, fertilitate, sarcina);
- Teste de serologie boli infectioase;
- Teste de alergologie (toxicologie, microbiologie, colectii purulente, alte secretii).
DREPTURILE PACIENTILOR
Legea drepturilor pacientului, publicata in Monitorul Oficial 51 din 29.01.2003 prevede ca toti pacientii care primesc sevicii si tratament la domiciliu sa fie informati asupra drepturilor lor ca si pacienti.
- Pacientii tratati la domiciliu au dreptul:
- Sa fie total informati asupra tuturor drepturilor si responsabilitatiilor lor, de catre societatea de îngrijiri la domiciliu;
- Sa-si aleaga furnizorul de îngrijiri;
- Sa primeasca îngrijire adecvata si profesionala în acord cu recomandarea medicului;
- Sa primeasca un raspuns prompt de la societate pentru solicitarea de sevicii;
- Sa i se acorde servicii doar daca societatea are capacitatea sa furnizeze îngrijiri sigure si profesionale la nivelul necesitatiilor;
- Sa beneficieze de continuitate rezonabila a îngrijirilor;
- Sa primeasca informatii necesare pentru a putea da un consimtamânt în cunostinta de cauza înainte de începerea oricarui tratament sau procedura;
- Sa fie înstiintat despre orice schimbare în planul de îngrijire, înainte ca schimbarea sa se produca;
- Sa refuze tratamentul în limitele legii si sa fie informat asupra consecintelor actiunii sale;
- Sa fie informat în timp util (rezonabil) despre eventuala întrerupere a serviciilor sau a planurilor de transfer spre alta societate;
- Sa fie complet informat asupra asigurarii societatii si a costurilor serviciilor, incluzând acceptabilitatea pentru rambursarea de la un tert;
- Sa fie îndrumat în alta parte, daca este incapabil sa-si plateasca serviciile;
- Sa poata formula revendicari verbale si sugestii pentru schimbarea serviciilor sau a personalului fara a se teme de constrângeri sau discriminare;
- Sa fie informat ce trebuie sa faca în caz de urgenta;
- Sa fie anuntat (notificat) despre numerele de telefon si orele operationale ale telefoanelor de urgenta ale institutiilor oficiale care înregistreaza întrebari si nelamuriri cu privire la furnizorii de îngrijire la domiciliu acreditati.
OBLIGATIILE BENEFICIARILOR (PACIENTILOR)
- Persoanele care vor sa beneficieze de servicii medicale la domiciliu cu decontare de la Casa de Asigurari de Sanatate, vor depune urmatoarele acte:
- cerere catre Casa de Asigurari de Sanatate pentru obtinerea avizului, in baza recomandarii medicale;
- decizie eliberata de Casa de Asigurari de Sanatate, care se vor prezenta furnizorului de servicii medicale la domiciliu.
- Persoanele care vor sa beneficieze de servicii medicale la domiciliu cu decontare proprie, vor prezenta la randul lor avizul medicului care le-a recomandat tratamentul respectiv;
- Atat beneficiarii de servicii medicale decontate de C.A.S cat si cei cu decontare proprie, vor avea o atitudine civilizata fata de furnizori si vor anunta din timp problemele ori modificarile intervenite in programul de aplicare a serviciilor medicale, pentru ca deplasarea la domiciliu sa nu se faca inutil;
- Persoanele care beneficiaza de servicii medicale cu plata, vor achita contravaloarea procedurilor dupa fiecare aplicare a lor la domiciliu, in baza unei chitante ce va fi eliberata de catre furnizor. Beneficiarii vor trebui sa prezinte un act de identitate in baza caruia se va completa factura de decontare.